Učebna v přírodě
Výše - nákres Učebny v přírodě a změny v zahradě
Názorná výuka přírodopisu s využitím přírodnin a živých objektů zůstává jednou z nejefektivnějších forem výuky. Z časových důvodů je ale výuka v terénu mimo areál školy mnohdy nemožná. Ani nošení přrodnin na hodinu není vždy ideální. Výhodné je však pozorovat některé organismy s blízkosti školy.
Řešením bylo v naší situaci využití okolí školy k vybudování naučné stezky a následně Učebny v přírodě, pěstování léčivých bylin na školním pozemku a zbudování malé botanické zahrádky a mokřadu.
Rozšířená pracovna v okolí školy dnes slouží k výuce vzdělávacích oblastí "Člověk a jeho svět", "Člověk a příroda" a ke komplexní environmentální výchově. Učebna v přírodě v současnosti využívá tematicky členěných stanovišť. Pro učebnu je zpracován školní výukový CD. Součástí jsou otázky a úkoly k jednotlivým stanovištím, vždy pro tři vzdělávací období (1 . - 3. ročník, 4. a 5. ročník, 6. - 9. ročník). Žáci mohou též využívat tištěnou formu - pracovní listy.
Na obrázcích níže - ukázka stanoviště na výukové stezce, hmatový chodník k výuce geologie a rozvoji smyslů, sad s bylinkovou zahrádkou